پاورپوینت تكنولوژي توليد فرآورده گوشتي

دسته بندي : مباحث رشته ها » صنایع غذایی
دانلود فایل کامل پاورپوینت تكنولوژي توليد فرآورده گوشتي
در قالب فایل pptx و متشکل از 60 صفحه قابل ویرایش و آماده چاپ

فرآورده هاي گوشتي به فرآورده هايي اطلاق مي شود كه حداقل نيمي از آن را گوشت تشكيل داده باشد. از نظر تكنولوژي فرآورده هاي گوشتي را به چهار دسته تقسيم مي كنند :
1ـ كالباس هاي حرارت ديده
2ـ كالباس هاي خام
3ـ كالباس هاي پخته
4ـ گوشت هاي عمل آمده

موضوع: هاي تكنولوژي توليد فرآورده گوشتي (كالباسهاي حرارت ديده) فرآورده هاي گوشتي به فرآورده هايي اطلاق مي شود كه حداقل نيمي از آن را گوشت تشكيل داده باشد.
از نظر تكنولوژي فرآورده هاي گوشتي را به چهار دسته تقسيم مي كنند : 1ـ كالباس هاي حرارت ديده 2ـ كالباس هاي خام 3ـ كالباس هاي پخته 4ـ گوشت هاي عمل آمده تقريباً كليه كالباس و سوسيس هاي تهيه شده در كارخانه هاي فرآورده هاي گوشتي كشور ما از نوع حرارت ديده مي باشند.
كالباس و سوسيس (sausage) از نظر تكنولوژي اختلاف شاياني ندارند ومهمترين اختلاف آنها قطر پوشش است كه در كالباس بيشتر بوده و نيز ميزان آب افزودني است كه در سوسيس معمولاً بيشتر است.
كالباس هاي حرارت ديده كالباس هاي حرارت ديده فرآورده هايي هستند كه در تهيه آنها از حرارت (حدود 70 درجه سانتي گراد) استفاده مي گردد و متشكل از گوشت، چربي و آب مي باشند.
مهمترين مسئله در توليد اين گونه فرآورده ها اين است كه تركيبات فوق و مواد افزودني به آن به صورتي آميخته گردند كه هنگام حرارت دادن از يكديگر جدا نشده و فرآورده توليد شده داراي قوام و قابليت برش مطلوب باشد.

بنابراين نگهداري و جذب آب، پايداري چربي و ايجاد ساختار مناسب سه اصل مهم در توليد اين فرآورده محسوب مي گردد.
در اين رابطه پروتئين هاي ميوفيبريلي نقش بسزايي را ايفا مي كنند، زيرا بخش اعظم آنها در حين كوتريزاسيون به صورت قابل حل در آمده، قادر به جذب آب مي گردد.
به عبارتي ديگر كالباس هاي حرارت ديده فرآوردهايي هستند كه به وسيله خرد كردن و كوتريزاسيون گوشت، با حضور املاح به ويژه نمك طعام و افزودن مقدار ضروري از آب قادر به فعال كردن پروتئين هاي ميوفيبريلي به صورت فوق الذكر باشند.
با توجه به تكنولوژي معين در تهيه كالباس هاي حرارت ديده، اختلاف انواع مختلف آن بيشتر به علت تفاوت در نوع ادويه ها، ميزان و نوع چربي به كار رفته و ميزان آب افزوده شده و درجه خرد و ريز كردن (كوتريزاسيون) گوشت مورد مصرف و همچنين گوشت هاي نمايشي مي باشد.
مواد تشكيل دهنده و افزودني كالباس حرارت ديده 1ـ گوشت گوشت مورد استفاده بايد ظرفيت نگهداري آب بالايي داشته باشد.
بهترين و و مناسب ترين گوشت جهت تهيه كالباس حرارت ديده گوشت گرم مي باشد كه عبارت است از گوشت حاصله از دام هاي كشتاري قبل از آغاز جمود نعشي.
به طور متوسط اين زمان را تا حدود 6 ساعت پس ازكشتار تخمين مي زنند.
آكتين وميوزين نسبت به آكتوميوزين قابليت انحلال بيشتري دارند و در نتيجه ظرفيت نگهداري آب در گوشت تازه بالاتر است.
pH بالا نيز موجب حل شدن مقدار بيشتري از پروتئين هاي ميوفيبريلي مي گردد.
به علاوه به علت بازكردن ساختار مولكولي پروتئين هاي ميوفيبريلي از يكديگر، موجب ايجاد فضاي بيشتري جهت جذب و نگهداري آب خواهد شد.
دسته بندی: مباحث رشته ها » صنایع غذایی

تعداد مشاهده: 8639 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.ppt

فرمت فایل اصلی: Pptx

تعداد صفحات: 60

حجم فایل:1,397 کیلوبایت

 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    دانلود فایل کامل پاورپوینت تكنولوژي توليد فرآورده گوشتي
    در قالب فایل pptx و متشکل از 60 صفحه قابل ویرایش و آماده چاپ