هدف مقاله:اثر تقاضا (بازار) به عنوان یک نیروی پیشران برای نوآوری بنگاه هانقش دولت به عنوان سیاستگذار فناوری برای مدیریت تقاضا و به خدمت گرفتن این نیرواولین تحلیل های اثر تقاضا بر نوآوری به دهه 1960 باز می گردد. زمانی که اشموخلر(1962؛1966) و مایر و مارکویس(1969) در مقابل ایده فشار تکنولوژی، ایده کشش تقاضا را مطرح کردند.نظریه :"...به نظر نميرسد، کالاها و تکنيکهاي جديد بدون يک تقاضاي از پيش موجود – اگرچه به صورت پنهان و بالقوه- وارد حيات اجتماع شده باشد." (اشموخلر1962)
تعداد مشاهده: 3498 مشاهده
فرمت فایل دانلودی:.ppt
فرمت فایل اصلی: .ppt
تعداد صفحات: 17
حجم فایل:411 کیلوبایت