پاورپوینت آلودگی هوا در روستاها و نقش آن در سلامت

دسته بندي : مباحث رشته ها » پاورپوینت

دانلود پاورپوینت با موضوع پاورپوینت آلودگی هوا در روستاها و نقش آن در سلامت دارای 36 اسلاید و با فرمت .ppt و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

 

تعداد اسلاید : 36 اسلاید
فرمت فایل: پاورپوینت .ppt و قابل ویرایش
آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس


قسمتی از متن نمونه:



— پاورپوینت شامل تصاویر میباشد —-

اسلاید ۱ :

شاخص های سلامت مرتبط با آلودگی هوا در منازل روستائی و راهکارهای کنترل آن در قالب برنامه های CBI و نقش مشارکت مردم در اجرای آن

اسلاید ۲ :

در شرایط اقلیمی کوهستانی و سرد عمدتاً خانوارهای روستائی برای پخت نان ، غذای روزانه و گرمایش از فضولات دامی استفاده می کنند .

اسلاید ۳ :

در شرایط اقلیمی جنگلی و مرطوب بعلت دسترسی به چوب و فرآورده های چوبی خانوارهای روستائی برای پخت نان ، غذا ، دوددادن و خشک کردن بعضی منابع غذائی و گرمایش از این نوع سوخت جامد استفاده می کنند.

اسلاید ۴ :

در شرایط اقلیمی گرم و خشک ، بیابانی بعلت عدم فعالیت های دامپروری و دسترسی به منابع چوب ، عمدتاً خانوارهای روستائی برای پخت نان و غذا از ضایعات گیاهی ، خار و خاشاک و گیاهان بیابانی استفاده می کنند .

اسلاید ۵ :

آلودگی هوا در فضاهای بسته ناشی از مصرف سوخت جامد

و

شاخص های سلامت  اثر پذیر از آن

اسلاید ۶ :

در گزارش سال ۲۰۰۰ سازمان جهانی بهداشت آمده است که سالانه ۳ میلیون نفر در جهان بر اثر بیماریهای ناشی از آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند که این رقم ۹۰% آن مربوط به آلودگی هوای فضای بسته مربوط به کشورهای جهان سوم و بیشتر در مناطق روستائی از طریق سوخت های جامد و در محیط بسته منازل مسکونی رخ  می دهد.

اسلاید ۷ :

بیماری های عمده ناشی از آلودگی هوا که سلامت مردم را به خطرمی اندازد:
 
۱- عفونت های حاد دستگاه تنفسی
 ۲- آسم
 ۳- عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی
 ۴- عفونت گوش میانی ( بیشتر در بین کودکان در آلودگی فضای بسته )
 ۵- بیماری های انسدادی دستگاه تنفسی ( COPD )
 ۶- سرطان های ریه و مجاری تنفسی
 ۷- بیماری های قلبی – عروقی و حملات قلبی

اسلاید ۸ :

بیماری هائی که به آلودگی هوای  فضای بسته نسبت می دهند:

 عفونت های تنفسی حاد در کودکان :

       عفونت های حاد دستگاه تنفسی تحتانی :

  این بیماری مهمترین عامل مرگ و میر کودکان زیر ۵ سال بوده و در اثر آن حدود ۲ ملیون مرگ در سال در این گروه سنی رخ می دهد. بر طبق مطالعات گوناگون در کشورهای در حال توسعه ، گزارش شده است که تماس با آلودگی هوای داخل ساختمان در عفونت های حاد تنفسی تحتانی مشارکت دارد ، بطوریکه احتمال بروز نسبی قابل توجه ۵- ۲ مرگ را گزارش داده اند. در بررسی های موردی – شاهدی که در مصرف سوخت از چوب استفاده می کردند و گروهی دیگر از سوخت پاک تر ، نشان داده شد که در مصرف چوب احتمال بروز نسبی عفونت تنفسی ۵ برابر گزارش شده است. در مطالعه دیگری با اندازه گیری سطوح  PM10 پانزده ساعته ، کودکان ساکن در منازل با میزان مواجهه  ۶۵ میکروگرم در متر مکعب یا بیشتر احتمال بروز ۷ برابر بیشتر از کودکان ساکن در منازل با مقادیر کمتر از ۶۵  میکروگرم در متر مکعب می باشد.

اسلاید ۹ :

  عفونت دستگاه تنفسی فوقانی و عفونت گوش میانی :

چندین مطالعه رابطه بین تماس با دود سوخت های بیومس و بیماریهای عمومی دستگاه تنفس ( اکثرا در مجاری تنفسی فوقانی ) را گزارش داده اند و شواهد قوی وجود دارد که تماس با دود تنباکو باعث بیماریهای گوش میانی می شود. یک مطالعه نیز احتمابل بروز نسبی ۷۳/۱  برابر عفونت گوش میانی در اطفال را در ارتباط با اجاقهای چوب سوز گزارش کرده است . 

اسلاید ۱۰ :

 
   بیماری های ریوی مزمن :
  بیماری های انسدادی مزمن دستگاه تنفسی  (COPD):
در کشورهای در حال توسعه ، استعمال دخانیات عامل بیشتر از ۸۰% انواع برونشیت مزمن مثل التهاب مجاری تنفسی و بیشتر موارد آمفیزم وCOPD   می باشد. بیماران با بیماری مزمن ریوی در اجتماعاتی که میزان مواجهه با آلاینده در هوای داخل منازل زیاد بوده است در گینه نو گزارش شده است. مطالعاتی شامل طرح های مقطعی و موردی-شاهدی ارتباط بین سوخت های بیومس و برونشیت مزمن وCOPD را گزارش داده اند. در روستاهای مکزیک استفاده از سوخت های بیومس باعث ۴% کاهش در شاخص  FEV1 / FVC بوده در حالیکه افزایش غلظت ذرات معلق در آشپزخانه تا ۱۰۰۰ میکروگرم در متر مکعب باعث ۲% کاهش در FEV1 بوده است . در هند بیمارانی که از سوخت های بیومس استفاده می کرده اند FVC پائین تری نسبت به افرادی که سوخت نفت و گاز یا سوختهای دیگر استفاده می کرده اند ، داشته اند.

دسته بندی: مباحث رشته ها » پاورپوینت

تعداد مشاهده: 5145 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: .ppt

تعداد صفحات: 36

حجم فایل:4,708 کیلوبایت

 قیمت: 48,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    دانلود پاورپوینت با موضوع پاورپوینت آلودگی هوا در روستاها و نقش آن در سلامت دارای 36 اسلاید و با فرمت .ppt و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد
    تعداد اسلاید : 36 اسلاید
    فرمت فایل: پاورپوینت .ppt و قابل ویرایش
    آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس