پاورپوینت دماسنج دو فلزی و پیرومتر

دسته بندي : مباحث رشته ها » پاورپوینت

دانلود پاورپوینت با موضوع پاورپوینت دماسنج دو فلزی و پیرومتر دارای 16 اسلاید و با فرمت .pptx و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

 

تعداد اسلاید : 16 اسلاید
فرمت فایل: پاورپوینت .pptx و قابل ویرایش
آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس


قسمتی از متن نمونه:


پاورپوینت بررسی دماسنج دو فلزی و پیرومتر


 (Thermometry)اندازه گیری دما :

شاید دما اولین کمیتی باشد که انسان به کنترل آن فکر کرده است . دراکثر محیط های صنعتی دما یکی از کمیت هایی است که مایل به کنترل یا اندازه گیری آن می باشیم . اندازه گیری دما را می توان به سه دسته کلی ‚ اندازه گیری مکانیکی دما ‚ اندازه گیری الکتریکی دما و اندازه گیری تشعشعی دما تقسیم کرد . البته در بعضی دسته بندی ها اندازه گیری تشعشعی زیر مجموعه اندازه گیری الکتریکی جا داده شده است .


اندازه گیری مکانیکی دما : (Mechanical Thermometry)

قدیمی ترین نوع اندازه گیری دما اندازه گیری از نوع مکانیکی می باشد . در این اندازه گیری ها دما به یک کمیت مکانیکی ( معمولا جا به جایی ) تبدیل می گردد. در بسیاری از موارد برای استفاده از مزایای کمیت های الکتریکی اندازه گیرهای مکانیکی را به اندازه گیرهای الکترومکانیکی تبدیل می کنند . حوزه اندازه گیری های مکانیکی از  C° 50  تا ° C  1000 محدود می گردد . اصل مورد استفاده در اندازه گیری های مکانیکی دما ‚ تغییر حجم اجسام در اثر تغییر دما می باشد  که از این خاصیت  در دما سنج های دو فلزی استفاده می شود .



( Bi Metal) دماسنج دو فلزی :

اگر یک مفتول حرارت داده شود طول آن زیاد می شود ‚ از این خاصیت برای اندازه گیری درجه حرارت بهره می گیرند . دماسنج های دو فلزی شامل دو تکه فلزی هستند که با ضریب انبساط دمایی متفاوت به یکدیگر متصل شده اند ‚ یک طرف آن به محلی ثابت است وسر دیگر آزاد را به عقربه دستگاه مدرج متصل  است . با اعمال درجه حرارت انتهای آزاد به علت نابرابر بودن ضریب انبساط طولی دو فلز مذکور در جهت محور حرکت پیچشی انجام میدهد که به عقربه منتقل می گردد و مقدار درجه حرارت را نشان خواهد داد . این دماسنج ها تغییر دما را به جا به جایی مکانیکی تبدیل می کنند . در واقع این دماسنج ها بر اساس تغییر ابعاد مکانیکی با تغییر دما عمل می کنند .


دسته بندی: مباحث رشته ها » پاورپوینت

تعداد مشاهده: 2687 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.ppt

فرمت فایل اصلی: .pptx

تعداد صفحات: 16

حجم فایل:396 کیلوبایت

 قیمت: 49,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    دانلود پاورپوینت با موضوع پاورپوینت دماسنج دو فلزی و پیرومتر دارای 16 اسلاید و با فرمت .pptx و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد
    تعداد اسلاید : 16 اسلاید
    فرمت فایل: پاورپوینت .pptx و قابل ویرایش
    آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس