گزارش تخصصی دبیر ریاضی پایه نهم

دسته بندي : مباحث رشته ها » علوم تربیتی


فهرست مطالب

چکیده
مقدمه
بيان مسـئله
ارزیابی از وضع موجود
اهداف گزارش اختصاصی :
هدف اصلی :
اهداف جزئی :
جمع آوری اطلاعات
شاخص هاي کيفي وضع موجود
شـاخص هـاي کـمي وضـع موجـود
راه حـل هـاي پيشـنهادي
اجـراي راه حـل هـا
اصول آموزش ریاضی در کلاس درس
روش کلامی (زبانی)
روش اکتشافی
محاسن روش اکتشافی از دیدگاه برونر:
روش فعال
سه اصل آموزش به روش فعال:
ارزیابی بعد از اجرای طرح :(نقاط قوت )
منشاء حواس پرتي و عدم تمرکز
حواس پرتي يا منشاء ذهني و دروني دارد و يا منشاء بيروني و محيطي.
1-آمادگي براي مطالعه:
2-داشتن علاقه به مطالعه:
3- تعيين زمان و مكان مطالعه:
4- يادبگير كه بگويي «نه»:
5- ترك افكار منفي و داشتن افكار مثبت:
6- طرح سئوال:
7- آگاهي از شيوه هاي صحيح مطالعه و يادگيري:

تند خواني :
عبارت خواني :
خواندن اجمالي:
خواندن تجسسي:
پيشنهادا ت:
منابع و ماخذ


 

 
چکیده

آموزش رياضي يعني هر چيزي كه مربوط به آموزش و يادگيري رياضيات مي شود. سابقه آموزش رياضي بعنوان يك رشته دانشگاهي به كمتر از يك قرن مي رسد زمان شروع اين رشته از هنگامي بود كه آموزش دبیران به دانشگاهها برده شد . رياضيات پيش آهنگ دانش هاست هر كس كه مي خواهد درست بينديشد و بهتر فكر كند ناگزير است كه با رياضيات آشنا شود. علماي رياضي و دانشمندان در رشته هاي مختلف بر اين باورند كه هر علمي كه زير بناي دانش رياضي نباشد علم نيست . بر اساس اين انديشه بزرگ باور فرهنگي مربيان ما در اين راستا حائز اهميت بسيار خواهد بودتا بتوانند بستر لازم را براي تعميق اين مؤلفه فراهم نمايند.در چنين شرايطي نظام تعليم و تربيت مي تواند مدعي و منادي احياء دانش رياضي بعنوان زيرساخت و مفروضه اصلي در تمامي دروس علوم پايه هاي تحصيلي باشد. در جامعه امروزی به هر شاخه‌ای از علوم که بنگریم به طور مستقیم یا غیر مستقیم تأثیر و دخالت ریاضی را می بینیم و کمترین تأثیری که می توان داشته باشد ایجاد نظم افراد است . این شاخه از علوم نیز همانند تعلیم احتیاج به یادگیری مفاهیم دبیرستان و پایین دارد . امروزه اگر علمی را نتوان به زبان ریاضی بیان کرد علم نمی باشد . و این علم  چه از لحاظ  اقتصادی و اخلاقی حق علوم  فراگیران می باشد  پس به  نظرمی رسد با بهره‌مندی از امکانات و به کار بستن شیوه‌های مناسب آموزش توسط دبیران و با روش‌های متنوع و جذاب دانش آموزان را به ارزش و اهمیت این درس علاقمند و مطلع نمود اینجانب ................... در پژوهش فوق تصمیم دارم با ارائه راهکار های نوین تدریس ریاضیات علاقه و توجه دانش آموزان پایه نهم را به این درس پایه معطوف کرده و آنان را در این درس موفق گردانم.

 

دسته بندی: مباحث رشته ها » علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 7617 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 25

حجم فایل:271 کیلوبایت

 قیمت: 24,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل