فوايد برگزاري دوره هاي آموزشي IT براي معلمان

دسته بندي : مباحث رشته ها » رشته علوم اجتماعی
این فایل که به بررسی فوايد برگزاري دوره هاي آموزشي IT براي معلمان می پردازد در فرمت word قابل ویرایش و در 58 صفحه می باشد.

 دورههای IT از چندین بخش تشکیل شده است فراگیری مجموعه این بخشها به معلمان این امکان را می دهد تا بتوانند از سیستمهای سخت افزاری و نرم افزاری کامپیوتر استفاده کنند . این بخشها به چهار قسمت یا مرحله تقسیم  می شوند که معلمان آنهارا به ترتیب از مرحله اول شروع کرده تا آخرین مرحله می گذرانند این مراحل عبارت است از :

 الف ) مرحله اول : WINDOWS
هر کامپیوتری برای کار کردن یا فعال شدن نیاز مبرم به برنامه دارد . برنامه های کاربردی زمانی در کامپیوتر قابل اجرا خواهند بود که برنامه در کنترل کامپیوتر باشد و همچنین زمانی که یک برنامه کابردی خاتمه می یابد کامپیوتر به طور خودکار قادر نیست و نمی تواند به برنامه کاربردی دیگری مراجعه و آن را اجرا نماید . پس کامپیوتر به نرم افزاری برای مدیریت  و فعالیتهای خود نیاز دارد . این برنامه همان سیستم عامل می باشد . در واقع سیستمهای عامل مجموعه ای از نرم افزارهایی هستند که مدیریت کلیه فعالیتهای یک کامپیوتر را به عهده دارند .
ویندوز نیز یک سیستم عامل می باشد که توسط شرکت مایکروسافت که یک سیستم عامل گرافیکی بود با استقبال زیاد کاربران در سراسر جهان مواجه شد . مرحله ویندوز شامل دو مرحله اساسی ویندوز می باشد که مرحله اول آن مفاهیم پایه می باشد که در دوازده ساعت به معلمان در این دوره آموزش داده می شود . مرحله دوم ویندوز شامل مدیریت فایلها می باشد که ین مرحله هم در هشت ساعت آموزشی به معلمان آموزش داده می شود .

 ب) مرحله دوم : اینترنت
اینترنت به صدها میلیون نفر در جهان اجازه می دهد تا با هم ارتباط برقرار کنند و از نظرات یکدیگر آگاه شوند . از طریق اینترنت می توان باافراد بی شماری از کشورها و فرهنگهای مختلف که داوطلبانه با یکدیگر همکاری کرده و حاصل تلاش ها و دستاوردهای خود را از طریق این شبکه در اختیار دیگران قرار داد . در واقع تمام اطلاعات موجود بر روی اینترنت حاصل تلاش افراد است که در ابتدا ایده خود را توسعه داده وپدیده جدیدی خلق کرده اند و سپس آن را از طریق این شبکه به جامعه انسانی در سراسر جهان ارائه نمودند .
در اواخر دهه ۱۹۶۰ میلادی محققان در وزارت دفاع امریکا، پروژه تحقیقاتی پیشرفته ای در زمینه اتصال کامپیوترها از طریق خط تلفن آغاز کردند . در این سیستم که به شبکه آرپانت[۱] معروف شد ، چندین کاربر کامپیوتر می توانستند در یک خط ارتباطی داده ها و اطلاعات خود را به اشتراک بگذارند ومحققان قادر بودند با یکدیگر به نامه نگاری یا پست الکترونیکی[۲] ( E.Mail ) بپردازند .این مرحله که شامل دوازده ساعت آموزشی می باشد توسط متخصصان آموزش داده می شود .

 ج – مرحله سوم : WORD
به تدریج کار طاقت فرسای تایپ متون از ماشین های تایپ به ماشین تحریرهای برقی و پس از آن به کامپیوتر ها منتقل شد . رفته رفته محدودیتهای تایپ کمتر و ترسیم جداول و متون با رسم الخط های مختلف سهل الوصول گردید . امروزه با استفاده از کامپیوترها و نرم افزارهای واژه پردازی می توان صفحات متنی مختلف و متنوعی ایجاد کرد . صفحاتی که حاوی تصاویر ، جداول ، اشکال گرافیکی و متون با رسم الخطهای گوناگون باشد واژه پردازهای مختلفی وجود دارد که یکی ا رایجترین آنها در محیط ویندوز واژه پردازWORD می باشد. این مرحله آموزشی نیز که شامل بیست و شش ساعت می باشد برای آموختن و استفاده برای معلمان در نظر گرفته شده است .

 د- مرحله چهارم : POWER POINT
نرم افزار طراحی ارائه کارها به کمک اسلایدهای مورد نظر همچنین از این نرم افزار برای طراحی مجموعه های لازم جهت ارائه در سمینارها، همچنین کنفرانسها و حتی اینترنت استفاده می شود . اگر معلمان با این نرم افزار آشنایی داشته باشند می توانند طراحی های دلخواه خود را جهت ارائه در سمینارها و همایشها به راحتی تهیه کنند . این مرحله از آموزش هم شامل بیست و شش ساعت میب باشد که معلمان آن را آموزش می بینند .
این چهار مرحله محوعه دوره های IT را تشکیل می دهند که معلمان ملزم به گذراندن آنها می باشند .
روش تحقیق
روش انجام تحقیق در این پژوهش روش توصیفی است . از آنجا که در این تحقیق هدف توصیف عینی و واقعی و منظم خصوصیات یک موقعیت یا یک موضوع می باشد  لذا این تحقیق توصیفی می باشد . به عبارت دیگر این گونه تحقیقات پژوهشگران باید سعی کنند تا آنچه هست بدون هیچ گونه دخالت و استنتاج ذهنی نتایج عینی از موقعیت بگیرند در مورد موضوع این تحقیق هم لازم به یادآوریست که تا معلوم شود آیا برگزاری چنین دوره های آموزشی از طرف آموزش و پرورش برای معلمان و دانش آموزان و کلاً دست اندرکاران آموزش و پرورش مفید به حال می باشد یا خیر ؟
تحقیق توصیفی دارای ویژگی های می باشد البته در اغلب موارد این نوع تحقیق درگیر انواع تحقیق به گونه ای خود نمایی می کند و صاحبنظران در تعیین آنچه مشمول تحقیق توصیفی است اتفاق نظر دارند و گاهی به تعریف این نوع تحقیق تا آن اندازه وسعت می دهند که شامل همه انواع روشهای تحقیق به جزء تاریخی و تجربی می شود و در این صورت ویژگی هایی به صورت زیر را شامل می شود .
الف – محقق توصیفی به جمع آوری اصطلاحات واقعی و مفصل از پدیده ای مبادرت می ورزد .
ب- پژوهشگر در این گونه تحقیق به شناسایی و بررسی مسائل ، شرایط و وقایع جاری مبادرت می ورزد .
ج – تحقیق به مقایسه و ارزشیابی وقایع می پردازد .

فهرست مطالب
پیشگفتار. ۱
فصل اول : طرح تحقیق.. ۳
مقدمه. ۳
طرح تحقیق.. ۴
بیان مساله. ۷
اهمیت و ضرورت تحقیق.. ۹
بیان فرضیه ها ۱۰
محدودیتهای تحقیق.. ۱۱
اهداف تحقیق.. ۱۱
روش تحقیق.. ۱۲
فصل دوم : سابقه تحقیق.. ۱۴
قسمتهای تشکیل دهنده دوره های IT. 15
الف ) مرحله اول : WINDOWS. 15
ب) مرحله دوم : اینترنت.. ۱۶
ج – مرحله سوم : WORD.. 17
د- مرحله چهارم : POWER POINT. 18
فصل سوم : اجرای تحقیق.. ۲۰
روش تحقیق.. ۲۰
آزمودنی ها و روش گزینش آنها ۲۱
روش جمع آوری اطلاعات.. ۲۱
متغیرهای تحقیق.. ۲۲
الف – متغیر مستقل.. ۲۲
ب- متغیر وابسته. ۲۳
روش های آماری.. ۲۳
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافته ها ۲۵
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری.. ۴۵
خلاصه تحقیق.. ۴۵
نتیجه گیری.. ۴۸
پیشنهادات.. ۴۹
پیشنهاد. ۴۹
پیوست.. ۵۰
سوالات پرسشنامه. ۵۲
منابع. ۵۵
دسته بندی: مباحث رشته ها » رشته علوم اجتماعی

تعداد مشاهده: 8091 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 58

حجم فایل:255 کیلوبایت

 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    این فایل که به بررسی فوايد برگزاري دوره هاي آموزشي IT براي معلمان می پردازد در فرمت word قابل ویرایش و در 58 صفحه می باشد.