پاورپوینت،مدیریت استراتژیک درشرکت تویوتا بارویکردتسخیرقلوب مشتریان وتبدیل شدن به موفق ترین خودروسازج

دسته بندي : کتاب » کسب و کار و پول
«مدیریت استراتژیک درشرکت تویوتا بارویکردتسخیرقلوب مشتریان وتبدیل شدن به موفق ترین خودروسازجهانی  »

پیشگفتار:

در عصر حاضرکه عصردیجیتال لقب گرفته است، تقریباً همه بازارها و بخش‌های صنعتی در حال گذار از عصر اطلاعات به عصر دیجیتال هستند و سرعت تحولات بیش از گذشته شده است. همه کشورها، شهرها و شرکت‌ها به این درک رسیده‌اند که برای بقا و شکوفایی در این دوره جدید باید متحول شوند.این انتقال به عصر دیجیتال مستلزم تغییرات گسترده در زمینه فناوری، مدیریت سازمانی، فرهنگی و فراتر از آن است. سازمان‌ها باید برای ورود به عرصه رقابت و بقا جسور و شجاع باشند.اکنون بیش از هر زمان دیگری سازمان‌ها باید فرصت‌های لازم برای دیجیتالی شدن را در راستای اهدافشان، به‌کارگیرند.

سرعت گرفتن فرآیند دیجیتال‌سازی و به‌روزرسانی، زیرساخت‌های حیاتی، افزایش تولید ناخالص داخلی کشورها، کاهش هزینه‌ها و ایجاد شغل را سبب می‌شود و این امکان را فراهم می‌آورد تا گروهای جدید و متنوعی از کارآفرینان خوش‌فکر، مشاغل تازه‌ای را در اقصی نقاط جهان ایجاد کنند.

این امر، از سوی دیگر امکان دسترسی و فرصت‌های بیشتر برای آموزش حرفه‌های مبتنی بر فناوری به علاقه‌مندان در سراسر جهان را محیا می‌سازد و نتیجه این امر چیزی جز کاهش عمق شکاف توسعه‌یافتگی کشورها و افزایش سطح رقابت میان آن‌ها نیست. از این رو داشتن یک اکوسیستم دیجیتال مناسب و درست برای دستیابی به هر یک از این موارد ضروری خواهد بود.

یکی از شرکت های  مطرح جهان که درطول ۷۵سال فعالیت خویش توانسته است با شناخت بازارهای جهانی و مدیریت ذائقه مشتریان خویش و به ویژه با شعار احترام به مشتریان ،بقا و دوام خویش به صورت مستمر رقم بزند،شرکت تویوتا است.

نام تجاری موفق تویوتا توانسته است این شرکت فراملیتی را به یک از غول های صنعت خودوری جهان تبدیل کند به گونه ایی که تویوتا با موفقیت در استراتژی  فروش به یکی از پرسودترین شرکت های جهان تبدیل شده است.

تویوتا گام های مختلفی برای تسخیر بازار جهانی اتومبیل بر می دارد. یکی ازآن ها، استراتژی فروش تویوتا این است که بازار خود را در روسیه و چین بسط داده است که اسلحه اصلی آن همان قیمت پایین فروش ماشین هاست. تویوتا در نظر دارد که سه کارخانه دیگر بسازد که در حدود ۴۵۰ هزار واحد در سال تولید کند تا تقاضای بازار در هند و چین مرتفع شود.

استراتژی فروش این شرکت جهانی است، ژاپن در نظر دارد که بازار خود را به برزیل، روسیه، هند و چین گسترش دهد. او بر روی انعطاف پذیری این بازار ها تکیه دارد که از نظر آن ها کلید موفقیت در فروش در این مکان ها زیاد است. هدف اصلی بازار چین است. استراتژی فروش تویوتا در چین در حال حاضر منجر به بیشترین رشد اقتصادی شده است و در بخش اتومبیل گسترش زیادی کرده است که تویوتا را بر آن می دارد که برای کنترل فروش این بازار عجله کند.

آنچه که مهم است استعاره غول خفته ای است که تویوتا بدان لقب گرفته است.«هنگامی که نیروهای ژاپن در جنگ جهانی دوم با حمله ی ناگهانی و برق آسا به پرل هاربر در هاوایی در واقع به امریکا اعلان جنگ دادند آدمیرال فرمانده ی نیروهای اقیانوس آرام ژاپن که فرماندهی این عملیات را به عهده داشت گفت که ما امروز غول خفته را بیدار کردیم. و این غول خفته جنگ دوم را با انداختن دو بمب اتمی روی هیروشیما و ناکازاکی پایان داد و موجب تسلیم ژاپن شد. این بار غول خفته تویوتا است که تازه بیدار شده تا کنترل اتومبیل های الکتریکی جهان را به عهده بگیرد».

دربررسی نوآوری شرکت هابایستی یادآور شد که «تویوتا و محصولات آن بیشتر از آنکه با نام جدید و نوآورانه و ساختارشکن شناخته شوند، محصولاتی عادی ولی با کیفیت هستند. با این که تویوتا در حوزه طراحی و محصول نوآورانه عمل نمی کند اما نواوری ها و ایده های ناب تویوتا در حوزه خط تولید و فرآیند تولیدی باعث شده است همه از تویوتا با عنوان شرکتی نوآور یادکنند. تویوتا در تعریف نوآوری معتقد است لزوما ارائه یک محصول متفاوت تنها جنبه نوآوری نیست بلکه اصلی ترین نواوری استفاده از یک روش ناب برای تولید است که هر روز از روز قبل بهتر عمل کند. تویوتا بجای آنکه یک روز یک خلاقیت عظیم نشان دهد و بعد از آن مدت طولانی ساکن باشد هر روز یک اقدام کوچک در خط تولید انجام می دهد تا فرآیند تولید را بهینه کند.»

آموزش کارکنان

تویوتا همواره به نقش کارکنان خود در ارتقای سازمان تاکید دارد. در تویوتا کارمندان به راحتی میتوانند از روند کاری انتقاد کنند و نظرات خود را راجع به بهبود سیستم به مافوق خود ارائه دهند. با این کار از میان کارمندان تویوتا رهبران قابلی برای سازمان تربیت می شوند. در حالی که برخی سازمان ها از ارتباط اعضای بخش های مختلف خود با هم جلوگیری می کنند تویوتا تاکید دارد همه کارمندان همه چیز را بلد باشند. در این شرکت کارمندان در گروه هایی براساس بخش کاری، سال ورود و تخصص تقسیم بندی می شوند و همواره بر اشتراک تجارب میان کارمندان تاکید می شود. بدین ترتیب دانش و مهارت کارکنان ارتقا می یابد.

برنامه ریزی بلند مدت

نگرش بلندمدت و پرهیز از شتابزدگی در مقابل تغییرات زودگذر باعث می شود که تویوتا به برنامه های بلندمدت خود پایبند باشد. به طور مثال تویوتا وقتی شروع به ساخت خودروی هیبرید و برقی پریوس کرد که قیمت نفت و بنزین چندان زیاد نبود. اما تویوتا که آینده را در خودروهای برقی می دید در سال ۹۷ و وقتی که هنوز رقبا در این عرصه وارد نشده بودند اقدام به معرفی پریوس کرد. بدین ترتیب تویوتا به پیشگام خودروهای برقی تبدیل شد و تاکنون بیش از یک میلیون خودروی پریوس را فروخته است.

در تمام دوره ها، امکان یک تجارت صادقانه و در نتیجه داشتن انبوهی از مشتریان راضی، یکی از اهداف اساسی تویوتا در جهت عمل به شعار “احترام به مصرف کننده” بوده، که ساخت و عرضه خودروهایی کارا با قیمتی پایین، به عنوان فاکتور و امتیاز اصلیِ تویوتا، این شرکت را در رسیدن به این هدف، کمک شایانی کرده است. با تکیه بر همین امتیاز، دور از انتظار نخواهد بود، که کشور های ضعیف ترِ دنیا، بازارِ بکری برای محصولات تویوتا باشند. با همین نگاه و با هدف افزایش گستره بازار و همچنین افزایش نفوذ تویوتا در میان مشتریان بالقوه خود در سایر نقاط دنیا، لازم بود تا این کمپانی، اقداماتی را در جهت سلطه بر بازار کشور های آفریقایی و آمریکای جنوبی انجام دهد.

درپایان سخن ؛آنچه که به عنوان چالش جدی و دغدغه اصلی  برای مدیران تویوتا و مدیران شرکت های جهانی مطرح می شود،روندتغییرات جهانی است که اگر با سناریوهای دقیق ومنطقی مورد بررسی وآینده پژوهی قرار نگیرند،انقراض این شرکت ها حتمی و بازار خشن و بی عاطفه امروز به هیچ کس رحم نخواهد کرد و عدم توجه مدیران به تغییرات پرشتاب بازارهای امروز موجب خواهد شد که در بررسی های مجلات: فوچون،فوربز و اکونومیست؛دیگرنامی از شرکت های مطرح جهانی حتی ازتویوتا نیز نبرده باشند،همچنانکه که این سرنوشت  برای  شرکت های بزرگی مانند جنرال موتورز و نوکیا رقم خورد.

با حترام

دکترمحرم غفاری

آذرماه ۱۳۹۹

فهرست

عوامل موفقیت تویوتا…………………………………………………………………………………………………………………………………..۵

رمز موفقیت تویوتا……………………………………………………………………………………………………………………………………..۱۰

موردکاوی کمپانی تویوتا(موفقیت ها و چالش ها)……………………………………………………………………………………………۱۴

آشنایی با سیستم لجستیک داخلی شرکت تویوتا ………………………………………………………………………………………………۱۵

چالش های تویوتا،بزرکترین خودروساز جهان ……………………………………………………………………………………………….۱۹

رمز موفقیت سیستم تولیدتویوتا…………………………………………………………………………………………………………………… ۲۵

تویوتا،بزرگترین شرکت خودروسازی جهان………………………………………………………………………………………………… ۳۴

سیستم های تویوتا……………………………………………………………………………………………………………………………………..۳۶

روندهای موفقیت جهانی تویوتا…………………………………………………………………………………………………………………..۳۷

سیستم تولیدبهنگام (GIT)چیست و چه مزایا و معایبی دارد………………………………………………………………………………۴۱

چرا شرکت تویوتا انبار تولید ندارد………………………………………………………………………………………………………………..۴۴

تویوتالجستیک بخش های خدماتی وتولیدی رادرآمریکای شمالی با هم ادغام می کند………………………………………….۴۹

۲۵مثال جذاب ازبیانیه ماموریت وچشم انداز شرکت های بزرگ دنیا ………………………………………………………………….۵۰

راه تویوتا درفروش وبازاریابی …………………………………………………………………………………………………………………….۶۲

استراتژی تویوتا برای دهه آینده ………………………………………………………………………………………………………………….۶۴

تویوتا،الگویی موفق برای کمپانی های خودروسازی……………………………………………………………………………………….۶۶

سیاست تجارت تویوتاچه چیزهایی درباره همکار ی استراتژِیک به ما می آموزد …………………………………………………..۷۵

استراتژی فروش تویوتادردنیا ……………………………………………………………………………………………………………………….۷۶

استراتژی جدید تویوتا………………………………………………………………………………………………………………………………. ۷۷

داستان کسب وکار،رازموفقیت تویوتا…………………………………………………………………………………………………………. ۷۸

مدیریت دانش درتویوتا……………………………………………………………………………………………………………………………..۸۱

تویوتاوراهبردهای سلطه برصنعت خودروسازی دنیا ………………………………………………………………………………………..۸۴

ارزیابی انتقادی استراتژی بازاریابی تویوتا(ترجمه از متن اصلی)…………………………………………………………………………۹۴

تجزیه وتحلیل بازاریابی آمیخته درشرکت تویوتا(ترجمه از متن اصلی)……………………………………………………………… ۹۸

تحلیل swotاستراتژی بازاریابی تویوتا(ترجمه ازمتن اصلی)……………………………………………………………………………۱۰۱

بازاریابی بین المللی تویوتا(ترجمه از متن اصلی)……………………………………………………………………………………………۱۰۴

تحلیل استراتژی تویوتا(ترجمه از متن اصلی)…………………………………………………………………………………………………۱۱۰

تجزیه وتحلیل swotدرToyota motor coporatio……………………………………………………………………………113

آنالیز موقعیت یابی شبکه تجاری تویوتا(ترجمه ازمتن اصلی ……………………………………………………………………………..۱۲۲

منابع ومآخذ……………………………………………………………………………………………………………………………………………۱۲۸

دسته بندی: کتاب » کسب و کار و پول

تعداد مشاهده: 4633 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: ppt+pdf

تعداد صفحات: 338

حجم فایل:22,237 کیلوبایت

 قیمت: 130,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
     

  • محتوای فایل دانلودی:
    با۲۱۰ اسلاید تخصصی پاورپوینت و۱۲۸صفحه وردpdf